2012-05-03
11:01:50

Tankar

Som flyter runt i en som man på nått sätt aldrig blir av med.... as jobbigt vill jag säga.
Ja jag tänker på hur man beter sig mot barn... detta räsbehandling... ena barnet får världens pedagogiks behandling medan de andra är liksom i skuggan och ska bara tåla läget.
Känns lite så just nu.
Men det går över....
Tänker på mobbnign.. ja jag såg en blogg om det, behåller den bloggen för mig själv, den är bra och så men vill inte länkga nått från denna blogg, kan fråga mig och jag skickar. =).
Men alla sitter och säger att ja men mobbaren är ju ofta en som mår dåligt själv.
Tror jag inte på, inte alls... utan handlar om makt, själv känslan vill vara på top och sen finns det folk som faktisgt njuter av att se andra lida. Och sen låstas som ingenting när andra fråga tycker du att det där var snällt?
Barn lär sig av sina föräldrar mer än vad man tror... och är det inte dom så är det nån annan.
Detta ständinga prat om att "stackars" barn som mobbar och "stackars" barn som blir mobbad.
Det barnet som gör mobbningen tror jag lever i lyx i sin egen förbaskade självkänsla av att andra ser up till skiten medan den andra som får ta all skit står och blir till åtlöje.
Skulle jag se detta hända... fan i helvete heller att jag står och pratar pedagogisk skit prat med ungen... veta hut fan i helvete!!!!
Här har jag inte tolerans på hur barn uppför sig om dom gör så... sen barn som elakt kan bara ta ta ta ta ta och blir skit sura över att dela med sig... tror dom har lätt att bli en mobbare om jag ska var ärlig.
Dom blir liksom so bortskämda att dom tror att det är ok att vara så... inget dom egentligen menar iförsig... men lär sig mena... det är ju så dom lärt sig, men för det ser jag dom inte som offer, inte alls.
Nån gång måste man väll fan säga ifrån???
Ja ja jag ska ha mens.... jag håller käften nu.
Pöss.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: