2010-04-28
11:30:21

Ungar!

Japp då har man börjat igen då... tänka... hitta en grupp liknande på facebook som heter:
IF I SPOKEN TO MY PARENTS HOW KIDS TALK NOW DAYS I`D BEEN KNOCKED OUT

Så jag gick med där hehe för jag vet att visst var det en självklarhet att en förälder kunnde tillrätta sina barn utan att vara rädd förr i tiden medans idag... vågar man kanppt titta på sina barn för att vara oroliga om det "inte passar" nån annan person som ser det.

Jag är ganska sträng, har lite tolerans mot dåligt uppförande, kanske från min egen barndom.. eller bara sån jag är.
Att ge saker, godis och saker i allmänheten har jag inge problem med om jag har stålarna, men uppförande är nått jag ser välldigt hårt på.

Utbrott, ja det är nått jag absolut inte tolererar men ser till att är man hemma får dom ha det inne på sina rum, och inte ute eller bland oss då det kan tycker jag bli jobbigt om 4 barn skulle få det titt som tätt.
Dom vet att blir det utrbrott för.... dom inte får glass eller nått, så får dom chansen att lugna sig, eller så får det bli rummet.

Ja och så står det lite i gruppen/ eller vad det är för nått om unga eller äldre när dom var yngre eller även idag, att vissa föräldrar ger en liten "smack" på rumpan (med kläder på alltså hoppas jag) och att "h'n" inte alls ser det som nått dåligt och mycket väl förstår att h'n har gått för långt och just då behövde en väckning.

Här i Sverige kan jag tycka att det har gått välldans långt med att en förälder inte änns får höja rösten till sina barn för att det ska vara "barnens bästa" men är det värkligen barnens bästa när dom knappt får en tillsägelse för att OM man gör det lite för hårt vilket jag tror 99% av alla föräldrara har gjort inom stängda dörrar kan bli anmälda från nån som sitter på inte har nått annat att göra om dagarna, utan att titta vad anndra gör!

Jag tycker det är helt ok att ta tag i armen om barnet uppför sig så pass att ord inte hjälper, jag har sett barn som helt enkelt inte nappar på vanliga tillsägelse eller varnings ord.
Det finns barn som får tametusan allt bara för att man inte vågar eller får dåligt samvete av att barnet ska må dåligt av att inte få det den vill, medans senare i livet kommer den som vuxen inte fatta varför allt är så jävla svårt.

ja hmm det var lite tankar för denna morgon =D
Postat av: JENNY

Jag plockar också mina själv :)

men jag använder en bryn färg jag köpt på H&M, och en pensel när jag fyller i dem :))

2010-05-19 | 10:36:06
URL: http://jennyjanssons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: