2010-07-07
16:13:15

Att vara sig själv.

Kan vara läskigt ibland... tycker jag... man känner att ibland räcker man inte till och vill mera och göra mera för andra och sen vet man inte om det var sån bra ide att försöka sig på mer än vad man klara och sen inte bli igen känd för sitt hårda arbete.

Att vara sig själv och bara inte behöva "stå" på sig, utan med jämna steg utan oro kunna säga "nej jag kan inte jobba i helgen" utan att känna samvete för den andra.... eller... kanske säga lite mera som man tycker, vara ärlig utan att vara den som alltid vill hålla skenet uppe, funkar det?

Känna kännslan av att när man gör nått för nån annan, får man tillbaka det när man minst anar det, som en liten överraskning, som man förtjänar och inget som man tycker ska betala tillbaks på nått sätt bara för att.

Jag har ganska stort samvete... vissa saker värre än det ändra och vill helst inte att nån tycker illa om mig, vill gärna att alla ska må bra och ha det gott...men ibland går det inte och jag vet att när man är yngre finns det tillfällen som gör att man hellre ljuger, undangömmer sig lite än i stället för att tala sanning och säga som det är.

Även om det blir ett kortt svar tillbaks.

Sitter och tänker, vad mycket det rör sig i mitt huvud igentligen... när sak jag ha semester =D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: