2010-10-12
10:03:48

Dagis...

... kan störa mig ibland, det har ju självklar inte med nån personlig fröken att göra... i alla fall inte vad jag tror!
Tänkte på detta med 15 timmars barnen som får gå antinge 3 timmar om dagen mon-fre eller kanske 3 dagar i veckan men 5 timmar, vilket mina gör.

Ja när dom har möte/utbildening/liknande och måste ta en (eller nått) i veckan och så blir det oftast 15 timmars barnen som blir drabbade att inte få komma till dagis, och ändå sitter man och betalar för hela sin plats.
Vilket jag kan tycka är helt ok OM jag får en extra dag veckan därpå eller kanske en annan dag den veckan som dom ska ha möte på.... varför jag tycker det är för att skulle jag fråga om en dag extra och kanske måste göra nått som kommit på, som kanske inte har med arbete att göra eller skola.. ex. hämta någon på flygplatsen och kan inte ta med mig 3 barn för olika anledningar.. då får jag ta bort en dag från nästa vecka.. vilket har hänt!

Är det rättvist?

Ja jag är ingen snyltare eller så.. bara jag tycker att ska det vara rätt så ska det till båda parterna.

Men samma sak är det ju om man köper nått på internet eller katalog... du betalar frakten hem till dig, vill du inte ha den betalar du även den till dom....??
I min åsikt så tycker jag att betalar jag allt hem till mig, då kan dom betala den varan som man skickar tillbaka... för hur ofta är det att man skickar ALLT tillbaka?

Även om ni inte alltid kommer in till bloggen, kan ni inte klicka på "följ bloggen" =D Skulle uppskattas.

Ja det var mina tankar för denna gång haha =D Ha det gott och se upp för fallande snö snart.
Postat av: Ida

Hehe jaha okej :) Min svärmor har fyra st och jag har en. det är den äldsta som står för mitt ansikte, hon är mormor åt min som man ser i hörnet men en orange sak i munnen, hehe.



Vart bor du då? Vart hamnade den hunden då? :)



Kram

2010-10-12 | 10:53:33
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det e ju sjukt, valuta för pengarna!

2010-10-12 | 11:10:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: MissCM

sv: åh tack! :)

2010-10-14 | 01:59:48
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaha okej :) tänkte om det var nära mig för då kanske det hade vart en hund som var släkt med min , hehe :p kan dom ju va ändå :)



hehe nä kan förstå det!



Hade så bra :)

2010-10-15 | 10:34:40
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: