2010-10-10
12:22:14

Hjärn kontoret tänker....

... ja med det lilla kapacitetet man har!
Men tänkte på konflikter... vi människor kan ju våran sak i "konflikter" för det mesta, vissa ser konflikter som nått man lär sig av, vissa kanske ser det som ett stort mörkt måln och vill inte alls ha några!
Men jag känner att en konflikt kommer ju i värsta fallet mest av när 2 partier av nått slag inte kommer överrens... behöver inte vara att den andra inte dirket gillar personen eller nått annan orsak... men med det tycker jag att jag har svårt för människor som avviker konflikter eller kanske tycker att man är kanske en "bully" (ja mobbare) för att man vågar stå på sig... för att man har styrkan i sig att säga ifrån när andra kanske bara står där och "håller med" vilket jag kan bli rasanade på, behöver inte vara att jag blir arg på dom för att dom inte vågar men att dom kan kanske låta som om dom ligger över dom andra... eller ja nått sånt.

Igentligen behöver det inte vara nått stort... kanske bara om vart man ska åka.. och istället för att säga jag gillar inte den iden men vi kanske kan åka så och så för att komma dit vi ska eller nått, utan då gör allt bara för att inte det ska uppstå en konflikt.
Ja det var väll den sämsta förklaringen av en konflikt men det finns ju betydlig större såna.... som ex, förhållanden -  där kvinnan / "mannen" (jag skrev "" framför och bakom mannen för att det är oftast så synd om kvinnan... och det kan göra mig förbannad.
Jag är kvinna... så det är inte det att jag tar mannens parti.. men jag har hört alldeles för många historier idag om att mannen förlorar sina barn, förlorar "konflikterna" om barn och i sina förhållanden, medans förrut var det ju % på kvinnans sida vad jag vet... att det är ju så synd om kvinnan i alla slags förhållanden...

Detta idag gör mig illa till mods... då mannan kan och gör fortfarande vad jag har sett och hört förlorar mer.
Det är liksom självklart att mamman ska få ha allt.. mamman ska ha lite mer vårdnad, ja alltså ha barnen lite mera... för det är ju så synd om dom... jag blir tokig på det!
Jag är själv skild... men barnens far bor in i Sverige så det lite svårt att ge varannan vecka vilket jag tycker alla barn ska ha från en viss ålder!
Jag menar, vissa barn i en viss ålder (alltså detta är i mina tankar och åsikter, inget jag försöker pracka på andra, bara delar med mina tanks som min blogg är om) borde vara hos en förälder på en fast punkt lite mera... och i min åsikt, det behöver inte alls betyda MAMMAN!!!

Så nu fick jag ut den tanken!
Nu ska jag väcka min älskling!
Postat av: Ida

ja jag är rätt nöjd, men det räckte bara till hälften av krukorna så jag får gå ut i skogen nån dag & plocka mer :)



Jag kan hålla med dig det där sista. Om att det är oftast (nästan så man kan skriva jämt) mamman som vinner och med det får ha vårdnaden om barnen. Pappan kan lika gärna göra "jobbet" bättre. Det vet man ju aldrig men man kanske inte ska dömma alla efter en enda. Hoppas du förstod vad jag menade :)

Och den där första om konflikter. Jag är själv en person som är konflikt rädd. Men jag har faktiskt börjat sagt nej och jag tycker till om saker och ting mer nu än förr, men då blir folk helt stela när jag säger nått, för jag var ju den som höll med oftast. Och så kör dom bara över mig helt och hållet. Har vissa kompisar också som måste bara ha sin vilja igenom och då känner jag mer att hålla med än att säga emot för då blir det tjaffs och skit istället...

Hoppas du förstod vad jag menade med den texten också, hehe..



Ha en kanon dag! Kram

2010-10-10 | 15:33:03
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Intensive Cravings

Hej!

Tack så jättemycket! Ja visst finns det massor av fina saker. Vad roligt!

Kram Madeleine, Intensive Cravings.

2010-10-10 | 17:09:23
URL: http://intensivecravings.blogg.se/
Postat av: helen

tack :) kul att höra! :)

2010-10-10 | 22:02:39
URL: http://hiilen.blogg.se/
Postat av: helen

joo, jag tror jag har de? :) aktiverat mig där iaf.. men jag har tyvär ingen sånnn #knapp" på min blogg.om du avr de du menade?=) men sök på bloglovin :)

2010-10-10 | 22:13:51
URL: http://hiilen.blogg.se/
Postat av: Ida

Jo du har helt rätt. Jag har väldigt svårt att tro på mig själv... men det tar sig i alla fall. Lite i taget.

:)



Tack så mycket! Jag försöker göra det :D

2010-10-11 | 11:59:57
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: