2010-09-28
16:19:39

Tänkte på det..

Ja alltså sista inlägget "exet"... det är så lätt att säga saker när man kanske inte är i den situationen själv... att tänka som sig själv och tycka att en viss sak borde gå och fungera så kommer det alltid ner till att för det mesta när man har egen partner och sitt ex har ny... så är det inte bara "2" längre.. utan 4 st, det ska ju funka för alla.

Men sån är jag, och säger inte alls att det är RÄTT, utan så är jag bara... jag skulle kanske vilja ha en viss kontakt med exet OM han accepterar min situation vilket kan ta lång tid då det är en annan man som hjälper mig med barnen, Likaså min partners ex... känner sig en aning hotat över mig (för det vet jag att personen gör) och skulle det inte vara så, så skulle hela denna sitauation vara jul middar, födelsedagar och fester kunna vara nått man gör alla ihop för skoj skull.. men är det en som känner en visst hot från den ena så går det inte....

Men nu till min fundering...

Är det värkligen bara mammor som får vårdnader om barnen, är det så lätt för en mamma att manupilera sig seger i rätten om hon skulle vilja ha ensam vårdnad?
Visst det är inte många pappor "kanske" som är 100% bra idag och ställer upp och VILL ha lika mycket kontakt till sina barn som mamma... men om det nu är så, att pappan har lika mycket "bra" för barnet som mamman, för nu handlar det inte om vem som är vem utan likheten till att barnet har det bra i utan oro i sitt hem.

Ena säger "hemskt att ett ungt barn ska vara ifrån nån av sina föräldrar "främst sin mamma vilket jag inte alls fattar igentligen då pappan OM intresserad har lika mycker rätt att ha som mamman"  men när det är mamman som mår dåligt så står alla på dens sida... men OM det skulle vara pappan och får höra "ord är ord ja jag vet men så ska det vara även för moderns håll då" att det är mamman som barnet trvs bäst hos, så tycker jag denna värld är totalt fucked up, för jag har inte hört en eller två fall dom sista 6 månaderna där pappan förlorat vårdnaden där ÄRLIGT pappan försökte allt att få VARA MED sitt barns uppväxt men ändå förlorar tvisten om att ha 50/50.

Nu kommer det till frågan om skola.. jag förstår att barnet inte kan 2 skolor, det förstår vem som helst... men vet antar att det är själv klart att mamman ska ha barnet och sen sitta och klaga på att gud vad jobbigt, pappan har det bra han minsan och blir förbannad när han inte kanske kan ta just den helgen som mamman vill... alltså jag blir så arg.

jag var in på ett föräldrar forum och så en pappa komma in förtvivlad om hur han skulle få kontakten tillbaks med sin dotter då mamman hjärntvättat ungen för han hade ny partner... och mammor hoppar på han och säger du får väll göra nått... medans hade det varit tvärtom.. gud stackars mamma.. fy faan vad arg jag blev, man skäms för att vara kvinna och mamma...

Nog om det.. nu fick jag ut mitt lilla utbrott och hoppas att det säpper =D.
Kram
Postat av: Neha

Tack såmycket=)

2010-09-28 | 16:27:32
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: lovisa

s: ooh så roligt att shoppa:D

2010-09-28 | 16:54:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv: Visst är Nike-skorna snygga men jag tror nästan de andra modellerna är lite mjukare just när det gäller träning. :) Får prova som sagt..

2010-09-28 | 21:38:16
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: Helen

ALDIG lätt att veta hur det ska funka med exen innan man är där. Och det är ju som sagt 4 personer ibland som ska funka. Själv hade jag en konstig kaffestund med mitt ex och hans nya häromdagen. Vi uppföde oss :) men jag tror ingen fick ut något av det. Blev mest krystat och jobbigt. Nya tjejen gjorde allt för att visa att hon tillhörde exet nu, exet satt och skruvade sig och jag hittade på allt möjligt konstigt att prata om. Så att det skulle va lätt...nej.

Vi gjorde det för barnens skull, för att dom skulle känna att vi kan umgås.

Opps nu blev det så där långt :)

Kram

2010-09-29 | 15:15:14
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: