2011-07-05
14:57:59

Gör sig illa mer än andra kanske...

Dom pratar om att dom blir särbehandlade, dom pratar om att dom inte blir lika behandlad i livets stora värld, om att inte få lika värdigt jobb, skolor eller respekt, men ändå sitter dom och gör ras filmer om just svarta. Men ändå är vi "vita" racister och dömer dom för deras ursprung!
Är inte det lite orättvist?
Dom gör deras egen ras, deras eget sätt att leva till en större sak än vad vi  gör.
Tänk om vi Svenskar skulle göra så... göra en film om hur vi Svenskar är mindre värda än våra medmänniskor som har ursprunglit kommit från ett annat land, göra en film om hur egentligen vi orättvist blir behandlade jämfört med resten av världen som ser sitt hemland som heligt, medan vi kan inte helt göra det för då är vi rasister.
Varför tror dom att dom har haft det svårast? Kanske Judar, svarta eller bara vanligt folk utan färger på huden som har haft det svårare, som blivit våldtagna av deras egna familjemedlemmar eller kanske barn som måste döda en annan för att överleva, men ändå så gör dom spesefika filmer om just "raser" och sen skyller på den som säger att vi vill bevara vårat land så och så, eller försöker se det på helheten och inte rasen, men det är ju dom själva som gör det, inte vi!'

Det stör mig så himla mycket att dom som sitter och säger att "bara för att jag är svart/utlänning" så har jag svårare att få det och det, men sen då, vi har ju då lika svårt att vara oss själva och stå för det vi tycker för att vi är rädda för att bli kallade en massa ord, är det rättvist då?

Vem vill vara perfekt, vem orkar vara perfekt, vem pallar med att titta på folk som tycker att dom är perfekta eller försöka vara perfekta? Ja detta kom i huvudet på mig när jag jobbade då en äldre dam som jag var hos sa "ingen år perfekt", nej tacka fan för det, men dom som tycker att dom måste vara det då.. jösses.

Sen detta med USA.... varför i hela fridens namn har Amerikanare på sig "Jacka" oavsätt väder??
Jag menar hallååååå det är ju mitt i sommaren, eller en liten ynka kavaj mitt i vintern!!! Jösses alltså alla filmer så har dom nån slags jacka på sig, skinjacka i 30 graders Miami liksom (om inte mer) ... helt jävla lönlöst!

Ja det blir så här när jag varit borta från att skriva, blir väldigt hackigt =)
Men det kommer mer... hela huvudet är fult med skit tankar... speciellt med mycket vårdnadstvister.
Postat av: Frugan

Jo ja vet att det va morgon då, men jag har inte uppdaterat

2011-07-06 | 12:49:03
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: